Obecná ustanovení
Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) OSVČ Renata Polčáková, ARODEKO, se sídlem Uherskobrodská 618, 76326, Luhačovice, identifikační číslo: 45465177 zapsané v živnostenském rejstříku u obecního živnostenského referátu Luhačovice pod č.j.17514/2019/29 (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.arodeko.cz (dále jen webová stránka), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen webové rozhraní obchodu“).
Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky.
Kupující se zavazuje seznámit se s těmito obchodními podmínkami před tím, než si objedná zboží. Po objednání zboží se má za to, že prodávající obchodní podmínky vzal na vědomí a souhlasí s nimi.
1. Dodací lhůty
Prodávající se zavazuje odeslat kupujícímu objednané zboží v co nejkratším termínu. V případě plnění objednávky ze skladových zásob prodávajícího obvykle do 3 pracovních dnů.
2. Doprava
Náklady na zaslání (tj. dopravné) hradí kupující v částce uvedené u každé objednávky. Pro přepravu využíváme přepravní službu České pošty. Další možností je osobní převzetí v Luhačovicích (po předchozí domluvě).
3. Platební podmínky
Obvyklé platební podmínky při dodávkách standardního sortimentu prodávajícího jsou:
- platební kartou online
- platbou předem na účet ČSOB 312903700/0300
- dárkovým poukazem zakoupeným na e-shopu arodeko.cz. Poukaz má uvedenou omezenou platnost, tj. jeden rok od zakoupení. Při platbě poukazem je potřeba využít celou jeho nominální hodnotu v jedné objednávce, není možné vracet peníze za nevyužitou část hodnoty.
4. Záruční podmínky
Kupující je povinen si před prvním použitím výrobku řádně a neodkladně prostudovat záruční podmínky a těmito se řádně řídit.
Internetový obchod poskytuje na dodané zboží záruku v zákonné délce 24 měsíců. Po tuto dobu odpovídá za všechny vady výrobku, které má zboží při převzetí kupujícím nebo které se objeví v průběhu záruční doby. Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím.
Záruka se nevztahuje:
- na závady vzniklé neodbornou manipulací se zbožím
- na běžné opotřebení zboží způsobené jeho používáním
Dále se záruka nevztahuje na nevhodné skladování a na škody, které vznikly v důsledku nesprávného používání, nešetrným zacházením, neodborným zásahem do zboží nebo nedodržením technických podmínek pro provozování zboží.
5. Reklamační řád
Kupující je povinen zboží dodané prodávajícím prohlédnout bez zbytečného odkladu a o zjištěných závadách informovat e-mailem (na adresu reklamace@arodeko.cz) prodávajícího do 3 dnů od převzetí. V písemném oznámení musí kupující uvést o jaké vady se jedná a jak se projevují.
K reklamaci je nutné předložit fakturu reklamovaného zboží.
Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody vyplývající z provozu produktů, funkčních vlastností a škod, týkajících se neodborným používáním produktů, stejně jako škod způsobených vnějšími událostmi a chybnou manipulací. Na vady tohoto původu se nevztahuje ani poskytnutá záruka.
Prodávající se zavazuje informovat kupujícího o postupu a vyřízení nejpozději do 7 dnů od obdržení reklamace.
6. Reklamační řád – přepravní služba
Příjemce zásilky je povinen při převzetí zásilku prohlédnout. Pokud vykazuje zřejmé a na povrchu obalu zásilky znatelné poškození, či zjevné a uvnitř poznatelné částečné ztráty zásilky, pak příjemce zásilku od zasílatele buď nepřevezme vůbec nebo zásilku převezme, je ale povinen umožnit zasílateli přesvědčit se fyzicky o rozsahu škody. Pracovník přepravní služby je povinen v obou případech sepsat zápis o škodě (dále jen “reklamační protokol”).
Příjemce po sepsání reklamačního protokolu s přepravní službou, kontaktuje bez odkladu e-mailem prodávajícího (na adresu reklamace@arodeko.cz). V písemném oznámení musí kupující uvést zjištěné vady, tj. musí uvést o jaké vady se jedná a jak se projevují.
K reklamaci je nutné ve všech případech předložit: reklamační protokol, kompletní seznam částí výrobku a fakturu.
Po obdržení výše uvedených náležitostí, prodávající zahájí reklamační řízení u přepravní služby, která je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění. Prodávající dále informuje kupujícího nejpozději do 3 dnů od obdržení vyjádření o reklamaci od zasílatele.
Zásilka je dobře zajištěná a zboží je vždy kvalitně zabaleno a dopravce je tedy povinen záznam sepsat.
V případě problému s dopravní službou, kupující napíše e-mail (na adresu reklamace@arodeko.cz). Do předmětu uvede „Stížnost na přepravu“, popíše problém, uvede kontakty na sebe, číslo zásilky a číslo faktury popřípadě číslo objednávky. Problém bude prodávající řešit s dopravcem a oznámí kupujícímu další postup.
7. Záruka vrácení peněz
Jestliže kupující zjistí bezprostředně po obdržení zboží, že mu z jakéhokoliv důvodu nevyhovuje, má možnost ho bez uvedení důvodu vrátit a budou mu neprodleně zpět zaslány peníze bankovním převodem.
Podmínkou vrácení peněz je:
- Zboží musí být naprosto neporušené, v originálním neporušeném obalu, dobře zabalené, schopné dalšího prodeje
- Kupující musí odeslat zásilku do 14 dnů od obdržení zboží
- Do 14 dnů od odstoupení od smlouvy jsou vráceny peníze za zboží včetně nákladů na dopravu ke spotřebiteli
- Náklady na dopravu při vrácení zboží hradí kupující (zboží zaslané zpět dobírkou nebude přijato)
- Zboží zašlete na adresu prodávajícího uvedenou na faktuře
8. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
1. Vážený spotřebiteli, jestliže se domníváte, že jsme Vás poškodili nebo nedostáli svým závazkům, pište na naši e-mailovou adresu reklamace@arodeko.cz.
2.Jestli se nám nepodaří spor vyřešit přímo na základě Zákona č. 378/2015, kterým se mění Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, máte také právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu.
3. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů mezi obchodníkem a spotřebitelem je Česká obchodní inspekce nebo jiný subjekt pověřený Ministerstvem průmyslu a obchodu, viz https://www.mpo.cz/dokument169867.html.
4. U České obchodní inspekce má spotřebitel možnost podat návrh prostřednictvím on-line formuláře, dostupného na internetových stránkách České obchodní inspekce: https://adr.coi.cz/cs.
5. Spotřebitel může podat návrh u České obchodní inspekce nebo pověřeného subjektu nejpozději do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.
6. Spotřebitel může podat návrh také prostřednictvím platformy mimosoudního řešení spotřebitelských sporů EU, která je dostupná on-line na: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=CS. Návrh zde může podat pouze spotřebitel žijící v EU na obchodníka se sídlem v EU.
7. Jestliže sporné strany nejsou spokojeny s kvalitou mimosoudního řešení spotřebitelského sporu a domnívají se, že v průběhu řízení došlo k porušení Pravidel pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, mohou podat stížnost na adresu Ministerstva průmyslu a obchodu nebo na e-mailovou adresu adr@mpo.cz.
8. V případě přeshraničních sporů pomáhá spotřebitelům v přístupu k příslušnému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů Evropské spotřebitelské centrum Česká republika.
9. Náklady spojené s mimosoudním řešením spotřebitelských sporů si strany nesou samy.
9. Ochrana osobních údajů
Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
Kupující souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, fakturační a doručovací adresa, e-mailová adresa, telefonní číslo, IP adresa, případně také IČO a název firmy (dále společně vše jen jako „osobní údaje“).
Kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím, a to pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy a pro účely vedení uživatelského účtu. Nezvolí-li kupující jinou možnost, souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím také pro účely zasílání informací a obchodních sdělení kupujícímu. Souhlas se zpracováním osobních údajů v celém rozsahu dle tohoto článku není podmínkou, která by sama o sobě znemožňovala uzavření kupní smlouvy.
Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při registraci, ve svém uživatelském účtu, při objednávce provedené z webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích.
Zpracováním osobních údajů kupujícího může prodávající pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Kromě osob dopravujících zboží nebudou osobní údaje prodávajícím bez předchozího souhlasu kupujícího předávány třetím osobám.
Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.
Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.
V případě, že by se kupující domníval, že prodávající nebo zpracovatel provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života kupujícího nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může požádat o vysvětlení prodávajícího a nebo požadovat prodávajícího o odstranění vzniklého stavu.
Požádá-li kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu prodávající povinen tuto informaci předat. Prodávající má právo za poskytnutí informace podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.
10. Zasílání obchodních sdělení
Kupující může souhlasit se zasíláním informací souvisejících se zbožím prodávajícího na e-mailovou adresu kupujícího a dále může souhlasit se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na e-mailovou adresu kupujícího.
11. Ukládání cookies
Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. Více na stránce o cookies.